Gewoonte-tracker

Als je ooit bij ons een cursus hebt gevolgd, dan weet je dat wij fan zijn van doelen stellen en resultaat meten met een tracker. Meten is weten. Probeer je iets nieuws uit, waarvan je hoopt dat het een goede gewoonte wordt? Daag jezelf uit in een 30 day challenge.

30 day challenge

Door 30 dagen lang aan een doel te werken is de kans groot dat je het als gewoonte kunt implementeren. Die grens ligt voor een makkelijk doel op 3 weken dagelijks hetzelfde doen en bij een lastig doel op 3 maanden. Start met kleine, overzichtelijke stapjes die in korte tijd uitgevoerd kunnen worden. Hoe kleiner het stapje, hoe beter.

Babystapjes

Denk bijvoorbeeld aan:

  • één push-up doen als je meer wilt bewegen
  • één minuut mediteren als je eigenlijk gaat voor een kwartier per dag
  • één glas water drinken als je streven ligt op 2 liter
  • één foto maken als je creatiever wilt zijn
  • één groente-snack eten als je chips wilt laten staan
  • één bladzijde lezen als je streeft naar minder schermtijd

Worden het er meer? Prima! Het mooist is als je de stap zó klein maakt, dat je dit als je ’s avonds al in bed ligt en denkt ‘Oeps vergeten’ het nog voor het slapen kunt doen. Zo kun je toch tevreden in slaap vallen en de volgende dag verder met je ‘overwinnings-streak’. 

Gewoonte-tracker

Wij hebben een gratis 30-dagen gewoonte-tracker gemaakt om jou te motiveren. Houd hierop je progressie bij. Kies degene met je favoriete achtergrond óf gebruik elke maand een nieuw lijstje. Hang de tracker op waar je vaak komt. Bijvoorbeeld op de koelkast, in de badkamer of naast je bed. Dat wordt afvinken!

Waar ligt jouw focus voor volgende maand?

Lees hier meer artikelen: