Introductie Intermittent Fasting

‘Nee! Is het pas 9 uur? Dit kán niet waar zijn.’

Introductie intermittent fasting

Wanneer je doet aan intermittent fasting kies je er bewust voor om een bepaald aantal uur per dag te eten en te vasten. Ik kies voor een periode van 8 uur met eten tussen 11 en 19 uur, vasten tussen 19 en 11 uur. De eerste week kan intermittent fasting best lastig zijn. Als je om 6 uur opstaat, is het even wachten totdat je aan je ontbijt begint. Inmiddels lukt het meestal moeiteloos om het ontbijt uit te stellen.

Stoppen met snacken

Intermittent fasting verschilt van diëten. Je bepaalt wanneer je eet, niet wat je eet. Je eet in principe op dezelfde manier als normaal, eventueel gewichtsverlies is daarom bijzaak. Het eetpatroon kun je aanhouden voor het doorbreken van gewoontes, het trainen van je discipline of vanwege gezondheidsvoordelen. Je leert luisteren naar je lichaam en merkt het verschil tussen honger en snacktrek. Intermittent fasting helpt mij ontzettend om te stoppen met snacken na het avondeten.

Hoe past intermittent fasting bij jou?

Dankzij de informatie, oefeningen en het stroomschema in onze cursus intermittent fasting bepaal jij of het ook iets voor jou is en zo ja wat voor jou een fijne manier is. We beschrijven kleine stappen die je kunt nemen om naar je uiteindelijke eet-vast-periode toe te werken inclusief do’s en dont’s én hoe je de valkuilen kunt vermijden waarin wij zelf zijn getrapt. We helpen je bij het maken van een planning en dagen je uit voor een 30 day challenge. Blijkt intermittent fasting niets voor jou? Ook prima! Dan helpen wij je met onze tips op weg richting het doel dat jij graag wilt bereiken.

Wij experimenteren en jij krijgt de samenvatting

Door het volgen van de cursus zijn jouw vage ideeën over intermittent fasting (wat is het nou eigenlijk precies?!) en de onzekerheid over hoe het toe te passen (ja, klinkt leuk, maar en nu?!) verleden tijd.

Jij zet je interesse om in actie!

Lees hier meer artikelen: